BETAPA SUKARNRA UTK MENDAPATKANNYA.....

Sabtu, 28 Julai 2012

Nak cite pasal umbut ni.Bukan ke umbut kelapa ni makanan gajah..tp kenapa manusia sanggup bersusah payah untuk mendapatkan umbut tu.Sebabnya..ianya jarang ada dijual dipasar.Teruk jugak kerja ni,,nak kena tebang pokok kelapa dulu..nasib baik..pokok kelapa ni tumbang sendiri minggu lepas. Baru hari ni ada masa utk buat operasi.

gigih membuang pelepah2 dulu dgn parang yg kalau sembelih lembu tak sah ni (tumpul)
 
satu demi satu pelepah dibuang

Calang2 org malas nak buat benda ni semua.Tapi dah permintaan isteri tersayang...letih2 pun layan jugak ler. Wat slow2 bang bulan puasa kang haus pulak. Mau naik suhu dia kalau dengar aku cakap macan ni gaknya.Setelah berjurai2 peluh.......lenguh2 tangan..tekak yg agak kekeringan akhirnya

jeng...


 jeng...


jeng...


jeng....







HASILNYA......




  

Sebenarnay wat n3 ni saje nak bagi jeles kat MAMA MIRAKI....sebab aritu dia dapat  kari umbut + ayam dari Datin S.Ha kali sy dapat lagi banyak.kikiki

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sedap mek umbut nie,bagi la I, tapi umah in law akak umbut kelapa nie makanan rasmi untuk majlis kenduri kawin....

Mat Som berkata...

Mek
Pokok kelapa sekarang dah kurang.
Jadi, alangkah kesiannya kalau semua orang sukakan umbut kelapa.

Nanti kita terpaksa import santai dari Hawai.

Apa2 pun, memang gambar Mek kita ni telah mengenceskan kita semua. Teringat masa kecik dulu saya makan mentah-mentah umbut kelapa tu.

Mama Janet berkata...

MS....utk makan daging ayam ke apa senang didapati..tapi kalau teringin umbut kelapa walau kat kebun banyak pokok kelapa....dongak kelangit je ler pandang pokok kelapa tu

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung