SUDAH NASIBMU BEGITU.......

Rabu, 11 April 2012


Jumaat malam sabtu 6hb April si Ketot ni dipindahkan dari rumahku ke lokasi yang aku sendiri pun tak pasti. Lebih baik aku cakap dipindahkan..kalau cakap DIBUANG macam zalim sangat. Hari ni dah masuk hari ke enam ler ia menjalani kehidupan sebagai kucing2 yang lain diluar sana.Mencari makan dan minum sendiri dengan nak menjaga dua ekor anaknya yg belum tau berjalan.Aku membelanya sejak ia dilahirkan sehingga dia punya nak sendiri.Ada tempat berlindung dari panas n hujan, tak perlu susah payah mencari makanan.Pagi ni hujan....emosiku sedikit tergugat bila teringatkannya...makan ke dia.Camne dengan dua ekor anaknya tu..terpaksa digonggong kesana sini mencari tempat berteduh.Kenapa mesti ketot yg terpilih untuk dipindahkan diantara kucing2ku yang lain. Zalimnya aku......Naluriku ingin sangat nak tau kat mana hubby letak kucing2ku.....tapi dia x nak bagi tau. Aku benar2 berharap agar ada lah insan2 yang berhati mulia mengambil dan membela kucingku tiga beranak tu.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ko memang zalim......w/pun bukan aku yg bela smpai saat ini bila aku teringat masib dia pasti hati ku akan tersentuh

Tanpa Nama berkata...

lagi tersentuh..ngan rakyat palestin...

Mat Som berkata...

Ada sebuah kerajaan negeri nak bina pusat belaan kucing, eloklah diikuti oleh negeri-negeri yg lain. Tanah air yg makmur ni memang sudah sepatutnya kita kongsi bersama-sama dgn terbelanya binatang-binatang, barulah pemimpin itu tak akan dipersoalkan di akhirat nanti. Sekarang ni banyak sangat kucing yg lebih malang drp Si Ketot ini. Nasibnya spt bayi2 yg dibuang juga.

Marya Yusof berkata...

As salam mam Janet,

Doakan shj... ALLAH MAHA MELINDUNGI... Salam perkenalan :))

kak tini (umialya) berkata...

tmpg sedih.. sian ia

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung