MARI MEMBUAT KRAFTANGAN

Rabu, 20 April 2011


Ha mari kita membuat kraftangan ye.Bahan di atas tu adalah segulung tali.Tak boleh beli sikit2 kena beli satu kotak banyak tu ler isi dia.

pintal ujung tali tu
<  
<
<
<
<
?
?
?
?
?

Sebenarnya ni ler kegunaan tali2 yang dah dipintal dan dipotong2 tu. Untuk memotong rumput.Nampak tak tali tu dimasukkan pada lubang kat mata pisau tu.Dulu-dulu orang gunakan mata pisau tapi dek kerana mengundang banyak bahaya kalau2 pisau tu terpelanting mengenai mata tu yang sekarang orang gunakan tali.

Jadi kraftangan saya ni bukanlah untuk buat bunga ke bakul telor ke apa ye tuan puan.
OK LAH SELAMAT MENCUBA

<
                                                               
                                                       

10 ulasan:

Mat Som Sadona berkata...

TERKENA aKU!!!

NI BUKAN KRAF TANGAN
NI KRAS TANGAN

Apapun TAHNIAH, dah rajin tulis ENTRI.

IKLAN NUFNANG dah letak? Macam belum...?
Kalau tak iklan produk sendiri..

Mama Miraki berkata...

tak paham ler...letak kat mana tali tu.....

Kak Kay berkata...

mamamiraki, aku pun tak faham, tuk apa tali tu,kalau ganti pisau untk potong rumput boleh ke... kompius le aku, tu yang tak jadi nak beli mesin rumput...

Tanpa Nama berkata...

akak JB nie lagi tak paham.apa fungsi dia...pelik gak nie..

Mama Janet berkata...

MS...bukan sengaja nak kenakan.apa2 pun sila laungkan slogan "wa kena beb"

ya ampun..kerabat2ku.tali tu kan dimasukkan pd lubang kat benda bulat tu.ni bukan tali rafia.dipanggil tali tapi keras.bila injin dihidupkan benda bulat tu akan berpusing.secara tak langsung tali itu ikut berpusing selaju maksimum.jadi boleh ler dia potong rumput2 tu.kurang paham gak blk kg dtg rumah pet, dia ada mesin rumput ni.

Tanpa Nama berkata...

heh...akak mmg tak paham, tali leh potong rumput....leh potong daging tak...confuse lagi

Mama Janet berkata...

you all..penat ler i nak terangkan.sedangkan kertas kadang2 boleh menghiris kulit kita cam pisau jilitkan.ni kan pula tali yg berpusing begitu laju cam kipas helikopter.pas ni g kedai yg jual alat2 mc rumput.ckp n dia nak beli tali mesin.ha br paham camne rupa tali tu.dia keras cam tali gasing mainan budak2 tu.

~ Mummy Gee ~ berkata...

saudara mara ku ni lemah betul lah dari segi kemahiran hidup.... tali tu bila dah letak kat mesin bukan takat boleh potong rumput, jari pun dia boleh potong sekali tau... one pun guna gak tali u utk mesin rumput tapi dia beli yang macam tali pancing cuma tebal sikit...

Mama Miraki berkata...

dulu aku ambik Sains RUmah Tangga jer untuk kemahiran hidup...mana ada guna tali2 ni...

Tanpa Nama berkata...

Ntah dh trangkan smpai camtu aku pun mash x dpt byngkan camne fungsinya.....apa2 aja la x paham x pe ADA AKU KESAH

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung