NAK KELAPA SEBIJI BANG...

Selasa, 19 April 2011

                                          suami anda pandai mesin kelapa.......
Salam, dah lama aku tak menjengah rumahku.Aku tenguk Kak Kay pun dah membuat pembersihan rumah dia aku pun ikut membuang sawang2 kat rumah aku ni.Sebenarnya nak test upload gambar gunakan hp.boleh pulak.Dengan kamera gagal.Adakah kameraku yg bermasaalah atau apa.Kat FB ok.Tu yg pelik.

Sebenarnya tak ada apa2 cerita menarik utk dikongsi.Gambar di atas tu saja2 je.Kebetulan hari Ahad aritu balik kg tenguk kelapa kering tergolek-golek ambik ler.Sepanjang mesin kelapa ni ada aku memang tak pernah beli kelapa lagi.Kadang2 kalau dah kehabisan stok hubby mintak ngan kawan2 dia yg ada pokok kelapa barang 2 ke 3 biji.Senang mesin semua simpan dlm peti ais.Lagipun kebersihan terjamin.Cuba perhatikan mesin kelapa yg kat kedai2 tu, sisa2 parutan semalam tak dibersihkan.Pastu kalau esuk pagi kita orang pertama yg beli kelapa dia terus parut je.Dah selalu aku tenguk.......

ok le ler ni n3 membersihkan sawang2.

4 ulasan:

~ Mummy Gee ~ berkata...

Kat mana ada jual mesin parut kelapa tu ye? Rasa cam nak beli la. Agak2 kat kedai emas ada jual tak?

Mama Janet berkata...

badan ko kan comel, sesuai sungguh kalau guna kukur kelapa je.pastu duduk bersimpuh ala2 sopan gitu.

Kak Kay berkata...

seumor hidup aku belum pernah guna parut kelapa cam tu, kalau parut kelapa yang guna tangan tu biasa lah dulu...

Tanpa Nama berkata...

akak bertahun dah guna santan kotak....so, tak tau camne betuk rupa kelapa parut

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung