MAKAN SATA vs OTAK_OTAK

Sabtu, 15 Oktober 2011


Hidangan makan malam tadi.Biasa ler kalau makan kat sini menu2 camtu ler yang orang order.Sebelum hidangan sampai OTAK2  n SATA di anto dulu. Tak nak ler cerita pasal menu diatas tapi nak kongsi sikit cerita sewaktu aku tengah melayan tekak. Lebih kurang camni ler..Dua orang pelanggan baru sampai dan duduk di meja belakang aku. Cepat2 tokeh kedai tu datang sbb kenal pelanggan tu.Mula ler tokeh tu bersyarah..


Tokeh: Aku x puas ati ler bajet 2012 ni.Tak de satu pun untuk aku.

Pelanggan : dgn nada malas menjawab, tak ler aku x mengikuti sangat

Tokeh: Tenguk ler aku x keluar mengundi pilihanraya nanti , dan memang aku x pernah mengundi

Pelanggan: Jgn camtu Pak cik, mengundi tetap mengundi walau pak cik pilih sapa


Tokeh: camne aku nak ngundi, kalau calon pun aku x kenal. IC bini aku tu aku dah pegang.Tak bagi dia
            mengundi nanti.Bini aku tu baru dibagi kain batek sehelai oleh UMNO dah lupa daratan.
            Menyokong je UMNO.


Tokeh: membebel lagi.Tenguk cucu2 aku kecik2 aku anta Tadika cina.Dah boleh main FB. Tadika Kemas
            x guna. Cuma makan nyanyi..makan nyanyi


Pelanggan : bini pelanggan yg sedari tadi diam menyampuk. "La ingatkan kecik2 pandai ngaji"


Tokeh : lagi satu aku x puas ati, kenapa  perlu ke LHDN untuk isi borang nak dapatkan rm500.
            Kenapa x suruh g JKM ke apa, ni mesti ada muslihat tertentu


Toekh : bersyarah lg walau pelanggan tu cuma main angguk je. "Tenguk warung ni, dulu pakai 
             khemah je (cam khemah org kawin) Tapi majlis daerah tak bagi suruh guna khemah besi.
             Beli khemah besi ni nk menguntungkan sape.Knape masa wat tempat makan ni tak sediakan
             bumbung sekali.Dah le sewa mahal.Aku memang tak suka sangat dengan pemerintahan ini.
             Ya allah..dh melalut2 pak cik ni.Kalau aku jadi pelanggan tu blah je cepat.org dtg nak makan.


Hubby dh panas telinga dia dengar tokeh tu bersyarah cepat2 suruh budak ambik bil.Dari apa yg pak cik tu leterkan aku tahu jiwa dia lebih memihak kpd pembangkang.Tapi dia seorang tokeh kedai..patut dia x leh cakap benda2 macam tu...nanti kalau pelanggan tak suka dia tak akan masuk lg warung tu.Warung dia ni  warung No....(x perlu sebutkan ler) kat medan ikan bakar Sabak Aur...


Anda sekelian pikir2 ler...apa agaknya yg pak cik nak kan agaknya dari KERAJAAN.









 

6 ulasan:

~ Mummy Gee ~ berkata...

pakcik tu nak kerajaan lain

Mama Miraki berkata...

pakcik tu nak kerajaan bagi ikan free untul dia berniaga kat Sabak aur...hehehehhe...

Kak Kay berkata...

pakcik tu mesti spesis banyak songel, kalau aku dah tak hingin nak masuk kedai dia lagi...
kerajaan nak bagi 500 kena gi amik borang kat lhdn pun banyak soal, dia ingat nak kena hantar kat rumah ke duit tu...nasib baik bukab pak cik aku...hehehe...

Ayu Ayunie berkata...

sedapnya sotong goreng tepung!

Tanpa Nama berkata...

pakcik bodoh, dan paling bodoh..sebodoh-bodoh....
(hehe..geram akak nie..)

Mama Janet berkata...

geram..geram..tapi sotong goreng dia n ikan 3 rasa sedap banget bu

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung