CORAT CORET AIDI ADHA

Ahad, 6 November 2011

 Salam Aidil Adha untuk semua.Seperti biasa dah nama pun raya, sedikit sebanyak buat ler juga persiapan untuk menyambutnya.Tak balik kampung raya rumah sendiri je.Petang Jumaat tu aku dah mula menganyam ketupat.Hari Sabtu baru aku isi dan rebus. Sambil  menunggu ketupat kopek2 ler bawang ke apa yang patut. Malam selepas magrib aku buat rendang ayam dan sambal kacang dulu.Kalau semua nak masak pagi tentu tak sempat.Pagi pukul baru aku masak lodeh n kari ayam.Rasanya lengkap ler menu pagi raya aku hari ni...


5 ulasan:

~ Mummy Gee ~ berkata...

mana baju raya si Syafiq tu...

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Aku malam tadi takbir kat surau...pagi sakit kaki pulak n tak dapat nak sembahyang aidil adha kat surau. Dapat kopun ambil daging pun dah terlewat nak ambik...malu coz tak tolong.

Mama Janet berkata...

kat bandar bak dpt daging korban pun kena tunjuk kupon ke...la tempat aku org anto je g umah walaupun kita tak kenal.Tu le bezanya bandar n desa

Mama Miraki berkata...

kat umah aku langsung nio kupon..no korban...kat taman sebelah tu adalah...so terpakasalah gi umah MIL untuk beraya

Tanpa Nama berkata...

tujuan dia bg kupon tu salah satu drpdnya nk tau cukup ke x daging yg d agih2kan tuk pnduduk setaman....jnn nanti kupon bnyk tp daging x de

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung