ULI_ULI AIDIL ADHA

Jumaat, 4 November 2011

Seluruh umat akan merayakan Hari Raya Aidil Adha pada hari Ahad ni.Ko orang semua ada acara uli-uli tepung tak...?Pagi ni aku berkesempatan nak uli-uli tepung beras, bukan uli-uli planta.Kalau tenguk pada pic di bawah ni tentu dapat meneka apa benda yang akan ku buatkan.
 
tepung beras, telor n rempah yg dah diblend

kacang tanah.dapat teka nak wat apa tak

Sebenarnya aku nak buat tempeyek .Kali ni aku nak wat tempeyek ala-ala tumpi.Tak mau buat bulat-bulat .Oh rupa2nya senang wat cara cam ni.Cepat dan langsung tak melekat.

lepas kirai kat keliling kuali dia jatuh sendiri
ni..hasilnya. cantikkan.kacang dia pun x banyak sangat
kejap je dah dapat satu tupperware
Last sekali bila dah siap ni ler hasil yang aku dapat, 2 balang satu tupperware.Banyak juga kan.Bolih ler wat layan-layan mulut sambil tenguk TV....Petang ni nak siri jelajah kot2 ada orang jual daun ketupat.Aku suka anyam ketupat..walaupun nak mudah beli ketupat segera je..OK SELAMAT HARI RAYA AIDI ADHA kepada semua terutama kepada kaum kerabatku.Nampaknya tak dapat berkumpul kita semua ye....

1 ulasan:

Mat Som Sadona berkata...

Selamat Hari Raya Aidil Adha Puan....Mama Janet. And Family.
Wah macam raya Puasa...!

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung