Kejadiam malam tadi

Rabu, 30 Januari 2013

Aku tersedar kejadian berlaku pukul 1.05am...tengah tido cam terdengar hujan yg sangat lebat.Aku bangun nak rapatkan tingkap.Tapi bila pandang keluar x de setitik pun air hujan.Pelik jugak.Tinjau2 rupa2nya air tangki SAJ melimpah ruah.Terlalu kuat agaknya tekanan air dia..sbb malam2 org tak guna air.Panic juga...tetiba2 teringat kejadian tangki air pecah di Jb satu masa dulu.Dari bilik aku leh dengar limpahan air tu..bayangkan ler betapa kuatnya.

Hubby terus tipon SAJ wat aduan.Aku ni yg ala2 Mak Jemah kepoh x puas hati tenguk dr rumah ajak hubby keluar.Ajaibnya jiran atas n sebelah rumah x dengar ke bunyi air ni.Langsung x terjaga dari lena.Kalau de bom meletup pun wat tak tau je kot... sebab beranggapan x meluakkan reta benda dia.

SAJ sampai x lama kemudian.Aku tenguk dari gate je
.sbb takut tangki pecah..(nak hidup bebeno).Alhamdulilah...limpahan air dpt diberhentikan......tp yg kelakonya dlm pukul 4am..jiran sebelah tipon hubby....dia ckp..encik..encik..de pencuri terhendap2 kat tangki air tu nampaknya.Dlm ngantok hubby jawab mane pulak pencuri..kan pekerja SAJ tengah repair tadi air tangki tu melimpah.Tak dengar ke bunyi air...Tapi kalau pun betul katakan tu pencuri..ko pun sama2 polis kan....keluar je ler rumah...tak kan ko nak suruh hubby aku keluar dulu kan.hihihihi

1 ulasan:

Mat Som berkata...

Mama janet, saya ingat ada bomoh hantar tuju-tuju, rupa2nya paip air tengah meledak.

Nasib baiklah ada org yg sangat prihatin.

Tahniah utk Mama Janet dan En Suaminya

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung