DETIK CEMAS dan PANIC

Ahad, 19 September 2010

               syafiq bersedia tuk ngap nasi goreng
  

Aku nak ceritakan satu pengalaman lucu, cemas dan agak memalukan jugaklah kiranya.Sabtu lepas aku n family g beraya kat sg. udang rumah kakak hubby. Lepas beraya on the way balik Muo perut rasa lapar pulak, walau pun kat umah dia tadi dah makan.Ingatkan nak naik highway nak makan kat Jaya Jusco Aii Keroh. Tapi agak jauh gak nak masuk highway.Sampai depan Melaka  Central ah... belok je lah kat Jaya Jusco berdekatan Tesco. Lagipun sejak dibuka aku lum pernah pergi lagi.

Masa nak balik le peristiwa yg mencemaskan ni terjadi.Tadi masa nak parking kereta dah ambik tiket.Tak baca pun apa arahan2 yg tertulis.Wat cam pandai je. Tenguk2 tak de pun org bayar parking.Dengan penuh confident hubby pun pandu laju kat pintu keluar tu.Bila cucuk tiket tu kat mc tendang balik.Palang besi tak terbukak pulak.Cucuk lagi 2 3 kali.Tak terbukak jugak.Dah mula panic ni...aku bertiga.Camne nak keluar ni.Tak kan nak tiru MR BEAN tunggu ada kereta keluar ikut sebelah.

Perasaan malu jangan nak kata.Anak aku siap baring nak sorokkan muka dia.Nasib baik le malam, jadi org tak nampak muka kita.Akhirnya tiket tu ditelan namun palang tak terbukak.Kesian my hubby undurkan kereta pelan2 dan parkig tepi bagi laluan kereta lain yg nak keluar.Tapi dia org ingat mesti tiket aku problem.Dia tak terpikir yg sebenonya kita org ni tak tau peraturan. Hubby g kat dalam tanya pada guard.La rupa2nya aku tak bayar parking.Mana le pintu nak terbukak.Padahal masa cucukkan tiket tu aku ada perasan keluar perkataan "UNPAID"Rupa2nya kita kena scan tiket tu dulu...walaupun satu jam pertama parking free.Mana ler aku tau biasanya ambik tiket parking, masa nak keluar bayar je.Hubby ambik tiket lain ckp tiket hilang ,pas scan byr rm1 selamat aku dapat keluar.

Alahai jahilnya aku.Sistem dah canggih aku ketinggalan.Ye ler biasa pusing2 kat Muo je.Kalau org nak ketawakan aku ketawa ler kuat...kuat.Tapi jujur aku katakan saat tu aku bertiga memang betul2 cemas, panik dan malu amat.Moga pengalaman ini tidak berlaku pada anda semua.                                     

8 ulasan:

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

KAH ( 100 x )

Kak Kay berkata...

Aku tak nak gelak la. sebab aku pun lebih kurang cam ko gak, tinggal lagi hubby aku pandai sikit le...

Tanpa Nama berkata...

Bukan takat tikus ngna semut ketawa terbahak2....pokok2 pun boleh ketawa cam nie mek...hehe..ngko nie tahap maksimum la ketinggalan zaman..

~ Mummy Gee ~ berkata...

cengkerik pun gelak sakan sampai terkucil... aku nak tumpangn gelak gak... kah(1000x je...)...

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Kat JB dah banyak guna sistem parking cam tu...memang agak menyusahkan tapi nak wat camne. Angsana pun dah guna. Mula2 dulu Jusco Teberau... Nasib baik Giant, Tesco, Econsave free jeee...

Tanpa Nama berkata...

akak gelak lagi nie mewakili kanak2 bawah umur...geli...kakakaka (2500x)

MEK KLATE berkata...

ha..ketawa..ketawa..sume ketawakan aku.

Kak Kay berkata...

Mek,aku tak ketawakan ko tau, aku senyum aja, sopan sikit..

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung