PUSARA ABADI

Khamis, 23 September 2010



Ni agak terlewat sikit nak nak wat n3 kat pusara abadi yang aku, mah, md shah, yin n tanty kunjungi petang sebelum raya. Sbb lum raya tak pakai baju baju melayu pun.....Saja yin ajak pergi nnti pagi raya tak payah pegi lagi. Kawasan kubur adalah zon yg paling menyeramkan zaman aku skolah kat Seri Chantek dulu.Ye ler dulu kubur ni semak samun.Batu-batu nisan kelihatan dicelah-celah pokok pandan.Memang seram you...

Kalau balik sekolah agama, aku ingat lagi.Balik selalau jalan kaki bersama Musleha n Siti Rahmah.Eh..kat mana kau sekarang ye. Bila sampai depan kubur pakat pegang tangan dan lari laju-laju. Bila.melepasi kawasan kubur baru jalan slow balik.Ada satu hari tu dia nak kenakan aku.Dia org kata hari ni tak payah lari.Aku pun ye je le.Bila aku leka tak standby, dia org berdua lari tinggalkan aku.Sampai hati kau buli aku dulu

Bila dia org dah sampai aku jalan sorang2.Ada satu lagi zon yg menakutkan.Lalu kat kebun embah.Ada dua rumpun pokok sagu {pokok rumbia} yg perlu ditempuh.Tah kenapa pokok sagu mmng menakutkan pada waktu tu.Bila lalu kat situ tak toleh pun. sbb org cakap pokok sagu ada "cepet"Bila dah nampak bumbung rmh wak sarkonah baru ler lega sebab ada dah nak sampai rumah.....................

9 ulasan:

Kak Kay berkata...

Korang ni kat kubur pun boleh posing2 lagi. mek mmang ye zaman kita sklah dulu paling takut lalu kat kubur tu, tengok pokok bunga tanjung kat depan masjid pun takut, walhal tengahari buta, klu mlm lain la.pokok sagu kat kebun embah tu bila kita lalu bau cam kek, lagi pun dulu2 memang ada cepet, ko ingat tak sapa yang ilang dulu, putunya Tomblok ye, jumpa kat bawah pokok sagu

Tanpa Nama berkata...

mak aai....embah ???? tomblok???? hehe....> 20 tahun ada tak sebut nama nie...kelakor le mek....

akak plak paling geram ngan yin, sebab suka buat replika mayat kat bilik...sengaja suruh akak ambikkan bantal la..

cinabeng ngko yin

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Akakaka... Mwek selalu kena dengki ngan aku.
Yang kene cepet Udin anak Lek Pongotla...

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Akakaka... Mwek selalu kena dengki ngan aku.
Yang kene cepet Udin anak Lek Pongotla...

~ Mummy Gee ~ berkata...

tengah nak recalled ni... embah tu aku ingat la.. tapi si 'tomblok' tu sapa ha? nama tu ingat tapi orang dia tak ingat...

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Wak Tomblok adalah mak kepada Salikin, Mericho dan Kesan.(lagi primitif nama2). Wak Tomblok ni rumah dia kat sebelah kebun kita kat Air Hitam. Yang aku ingat tentang dia... masak nasi dan lauk guna kuali aje... aku ingat dia masak ikan mayong dan pelawa aku makan.... oh tidak!!!

Mama Janet berkata...

yIN mmng som.Dia suka kenakan org.Dah tentu kain batik lepas tu mmng wat tutup mayat embah..pas tu dia wat seolah2 mayat lak atas katil.Tomblok tu suka makan sireh tumbuk dengan gobek

Kak Kay berkata...

Yin, bukan putunya Tomblok ke yang ilag, tak salah aku namanya Marjinah ke Marjinthol, dia kan selalu duk umah embah...

Tanpa Nama berkata...

pehhhhhh...segala nama-nama klasik keluar nie...

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung