SIRI JELAJAH KAWASAN BANJIR

Ahad, 6 Februari 2011

Dalam minggu ni rajin pulak aku wat n3, walaupun entry yang merapu-rapu.Kali ni aku nak bercerita pasal siri penjelajahan aku ke kawasan2 banjir di daerah Ledang ni.Ye ler nak tenguk dengan mata sendiri  macamana suasana banjir.Asyik tenguk kat berita tv je.Lagipun tempat tu bukan jauh sangat.Lain ler kalau kejadian tu berlaku kat China ke mana.Jadi aku, hubby n syafik bergerak ke lokasi pertama. Nak ke Panchor.Tapi apakan daya kereta belum boleh lalu lagi. Jadi hanya dapat memerhati dari atas jambatan Panchor saja.

begini keadaannya.Jalanraya dah jadi cam lautan.
 
nak ke seberang boleh naik bot kecil
Lokasi kedua aku menuju ke Pekan Gersek.Sebelum sampai ke pekan gersek aku perhatikan di kiri kanan jalan rumah2 ditenggelami air.Kadang-kadang macam tak percaya masih ada banjir, sebab dengan cuaca yang panas terik, dan langit yang cerah.

masjid di gersek
 
sek. keb.Gersek.Besuk confirm cuti lagi
kesiannya.......
pekan gersek.Aya..macam mana gua mau laya

Lokasi ketiga ke Pulau Penarik dekat2 rumah MB.Alahai sini selalu banjir.Ni jalan nak masuk ke kampung2.
 

                                  budak-budak suka pulak berpesta air.....

Ini lah saja laporan aku tentang banjir di Ledang yang sempat aku jelajahi.Banyak lagi ye kawasan2 yang banjir di sini.Apa-apa pun moga bersabar menempuh segala dugaan dari yang maha kuasa.

5 ulasan:

Mama Miraki berkata...

cehhh macam YB melawat kawasan. tulah kalau akt Johor ni banjir berbulan2 kan....ingat dulu2 kat kg..sia sampai warna hitam dah,,,

Ayu Ayunie berkata...

yela.. laporan lengkap tu..

Mama Janet berkata...

Mama miraki..tu digelar banjir temenung.

Tanpa Nama berkata...

Oooooo...baru aku tau istlah bnjir trmenung, slalu dgr bnjit kilat je!

Mama Janet berkata...

Ye..ler sebab puas air tu mikir.Nak ngalir ke hulu tak bolih, ke hilir tak bolih.Last2 duk diam jer ler termenung.

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung