XTVT PAGI MINGGU

Ahad, 20 Februari 2011

Salam sejahtera semua.Lama aku tak up date blok kesayangan aku ni.Ye ler blok yang memaparkan xtvt aku ,family n kaum kerabatku.Cerita2 pasal politik dan yg sewaktu dengannya sorry.Kali ni aku nak wat n3 tentang apa yg aku buat di hari minggu ni.Pagi tadi selepas siap buat kerja2 biasa dirumah tergerak hati nak trim pokok Bourgenvilla (sdp sikit dengar drp.bunga kertas) di halaman rumah aku.Aku tenguk dahannya dh terjulur2 bila keluar bunga nanti tak cantik.Biasanya ni kerja hubby, tapi tak apa ler hari ni dia sibuk aku ambil alih.Pokok bourgenvilla ni cantik kalau ala2 bonzai atau ayam serama.Rendah2 gitu.Ok kita layan ye..

pokok yg paling aku suka dengan kombinasi enam warna
 

sebelum

selepas..janet aku setia menemani

sebelum

selepas....nampak klasik kan.2 tingkat

Ha tenguk pokok di bawah ni.Kalau rajin trim bila keluar bunga nampak cantik dan comel je.Dah ku kata rendang cam ayam serama.Jadi sesiapa yg ada tanam pokok ni rajin2 ler memangkas, tak ler jadi besar cam pokok kat kubur je...

sedap mata memandang.
Itu aku baru trim sebahagian saja.Petang ni akan ku sambung kerja2 trim pokok.Tak de tukang kebun kan.Inisiatif sendiri ler......

2 ulasan:

Kak Kay berkata...

poko aku tanam kat pasu mmg tak tinggi, rendah aja, kalau kat tanah tu yang jadi tinggi...

Mama Janet berkata...

Tapi kalau kat pasu pun, kalau kita tak rajin memangkas dahannya jadi terjulur2

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung