HUJUNG MINGGU YANG SIBUK

Jumaat, 16 September 2011

Nak pergi mana....picnik ke ?Siap bawak tikar semua. Tak ada lah, sebenar Jumaat, Sabtu n Ahad ni padat dengan segala majlis.Pagi ni jamuan raya & marhaban kat surau. Lepas zohor rewang sebab esuk ada majlis bertunang anaknya. Malamnya sambung marhaban lima buah rumah, termasuk ler rumah aku.Rumah aku giliran keempat...pengalaman yg lepas2 org pun tak makan sangat bila dh masuk banyak rumah.Jadi aku wat menu ringkas jer ler.Tu yg bwk bekalan tikar dan air dari rumah sini. Zalim aku kan malam2 dihidang air gas n air kotak je.

Sambung petang Sabtu  g majlis bertunang  & marhaban. Malam Ahad marhaban lagi empat buah rumah. Keletihannya belum2 dah dapat ku bayangkan. Ahad 3.30 ptg lagi marhaban tempat jauh sikit kat kg BAHAP (terkenal dgn banjirnya bila hujan sikit) di Telok Rimba. Sebenarnya kunjungan marhaban ni bukan ler nak menyusahkan tuan rumah dengan menyediakan pelbagai juadah. Tujuannya hanya utk mengeratkan silaturahim..ye ler kalau hari2 biasa kadang2 kita tak berkesempatan nak datang rumah dia orang..........

4 ulasan:

Kak Kay berkata...

mama janet, patut2 le malam2 ko di bagi air seterop, sakit perut le, buat le kopi o ke...

Mama Janet berkata...

kak kay..stok gula tak ada.nak wat camne.bagi air kotak lagi licin tu..tak perlu basuh gelas

Pen Biru berkata...

mama janet..kalau kat kedah ni, marhaban tu org lelaki jer.kalau orang pompuan ni biasanya berzanji dan berendoi jer

Mat Som Sadona berkata...

Di samping beraya, bermarhaban, kesihatan tetap no 1-katakan tidak pada air bergas dan segala makanan penuh berminyak. Selamat hari raya ke 23

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung