kenduri

Ahad, 1 Ogos 2010

Seawal kul 5 pagi aku dah terjaga dr tidur .walhal pukul 3 baru tidur setelah puas bergosip n dia org.Dia org tido lg sbb lena dibuai suasana dikg yang sungguh dingin.Laungan azan pun gaknya dia org tak dengar ataupun buat2 tak dengar.Aku kedapur utk tapau2 apa2 yg patut dibwk blk kemuo.

Aku bergerak kul 7.30 pg.Sampai kat bt 16 kring...kring...tipon darling aku bebunyi.alamak ,,pagi ni dia kena jaga larian amal lak.Camne ni perjalanan jauh lg.suhu dia pun naik ler sikit n org yg wat jadual kerja tu.nape mlm tadi tak bg tau.kalau mlm tadi dah tau confirm pas kenduri terus blk.Dia pun pecut ler kereta selaju yg bolih.......samapi2 rmh terus sarung uniform terus g keja.

Aku lak terus goreng gemblong (kadang2 org ckp gemblong ni gila) yg miraki wat.emm...sdp mkn panas2.tp darling aku tak reti mkn.ye ler org melayu mana tau mkn.Pas tu wat xtvt menyental baju. Pakai tangan je niKul 12 faty n family sampai umah aku sbb tlg bwkkan bekas nasi.Aku tak hidang apa-apa pun coz aku pun tak masak.pas lepak kejap dan ambik serai n petik pucuk ubi dia bla.

Banyak aku basuh baju ujan lak .aku bwk baju2 tu blk kat sg mati,sbb nak tenguk sekali janet aku yg dah ditinggalkan semalaman.Kesian dia.agaknya tercari-cari dia mana tuan aku.Pas tu aku patah balik semula ke pt bunga.Mlm ni nk tido sini.Sampai sini kemas2kan lak periuk dan bekas2 yg digunakan utk kenduri semlm.nampaknya sume dah melanggar perjanjian.Belum dapat sumenya sanggup.Tak apa nnti pulangkan bekas tu sumbat je kat bonet kereta aku. aku ok je ler.....sampai masa akhirnya ....akak gak yang kena pulangkan..apalah nasib....bukan apa aku kesian kat darling aku.Terkejar 2 dlm waktu keja.Dia merungut gak.tapi aku buat tak dengar je.....agaknya ni last dia tolong tenpahkan makanan tuk kenduri kot. cam tak de keja sama je. wallaha"lam....OK lah semuanya dah selamat....harap maaf ye klu ada yg tersinggung n ckp2 aku ni ye..

0 ulasan:

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung