MUZIUM BUKIT KEPONG

Rabu, 11 Ogos 2010

cuma ni barang-barang pameran yang tinggal....

Kereta kebal yang terdapat dalam kawasan Muzium Bukit Kepong.

yang terdapat di pintu masuk ke Balai Polis Bukit Kepong

pernah pergi ke Balai Polis Bukit Kepung? Ada saksikan filem Peristiwa Bukit Kepong ? adakan....tapi tak sama dengan apa yg kita tengok sendiri. Aku berkesempatan pergi kesana.Bukan tujuan utama nak tengok balai polis tu...tapi sbb dengar cerita dari kawan2 ada Muzium bersejarah bersebelahan dengan balai tersebut.Begitu teruja sekali masa nak pergi.Aku bayang kan cam Muzium Negara ke atau pun muzium2 sejarah yg banayk terdapat di negeri Melaka.


Tapi aku tengok begitu daif sekali.Kedudukannya berdekatan sungai Muar.Masa banjir besar melanda Negeri Johor air naik sehingga lapan kaki menurut penerangan anggota polis yg menjaga di situ.Banyak barang2 pameran musnah .apa yang tinggal cuma apa yg dpt aku rakamkan gambo2 di atas.Tapi tak apalah sekurang-kurangnya aku berpeluang pergi ke situ , walaupun dah berkali suami ckp tak de apa-apa kat Muzium tu. Aku tetap nak pegi....nak pegi....nak pegi





4 ulasan:

~ Mummy Gee ~ berkata...

comment dak ok dah...

Mama Janet berkata...

tima kasih..tima kasih..kalau tak tak dinamakan kau pakar IT.kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Sian nya tengok muzium tu betul2 tinggal sejarah.........

Mama Miraki berkata...

macam yang melawat gak kot kan...sama antik...hehehehhe

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung