liIMA TAHUN USIAMU KINI......

Sabtu, 21 Ogos 2010

                                                                GEN 2 KESAYANGANKU


Tanggal 15/8/2010 ....genap lima tahun usia Gen 2 ku.Kalau seorang kanak-kanak usia sebegini dah bolih berjalan dan bercakap.Tapi bagi sebuah kereta usia cam ni dah mula meragam sikit-sikit,ataupun tempoh waktu yang sesuai untuk tukar kereta baru kot...

Gen 2 ini adalah kereta keempat yg aku gunakan. Mula2 dulu beli kereta terpakai je.Mazda 323.Wah bangganya dpt2 lesen terus beli kereta.Warna merah gitu.Masa tu harga kereta mahal tak mampu nak beli baru.Pas tu tukar kereta Proton Iswara.Ni pun kereta terpakai gak. Tapi tak lama aku pakai kereta tu sbb nmpk mummy gee pakai Iswara Aeroback nampak cam comel je.Akhirnya dpt gak kereta tu. Sbb kedudukan kewangan agak teguh sikit, dpt ler beli kereta baru.

Naluri manusia memang sentiasa tak pernah puas.Keluar lak kereta Gen 2.Cam cantik pulak Gen 2.Dah puas pikir trade in iswara ambik Gen 2.Sampa sekarang kereta ini lah keretaku. Syukur alhamdullilah kereta ini masih ok lagi.Saman traffic pun tak ada walau sekali.Agaknya suamiku pemandu yg berhemah ataupun sedar x mampu nk byr saman so, senantiasa mematuhi undang2 jalanraya.

Tapi ye ke...lepas ni tak nak tukar kereta lagi...dibibir aku dan suami selalu menyebut "cantiknya Toyota Vios " Wong Khoo Lai kata kalau hari2 kita sebut dah mcm satu doa.Mungkin satu hari nnti kita akan dpt.OH...rasanya mungkin tidak...Tapi tak apalah aku tetap akan sebut...........VIOS>>>VIOS>>>>VIOS

8 ulasan:

Ayien Azreen berkata...

Vios ker??? tukarla MPV

~ Mummy Gee ~ berkata...

Ada MPV senang nak bawak si Janet jalan2 dan balik kampung, bawak sekali ngan sangkar dia tu... hehehe

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Betul tu Mek... sebut jelah selalu. Asal nampak melintas sebut. Insyaallah dapat nanti Vios tu... Vios tu cantik dan nampak compact... dan diminati ramai. Pick-up dia pun ok...berdesupppppp.
Aku minat gak tapi saiz badan aku yang solid tak sesuai plak. Mudah2an tercapai impian nak pakai Vios... beli kaler hitam ye untuk aidil fitri... bergaya gituuuuu.

Mama Miraki berkata...

ooooo......agaj2nya masa n3 ni dah dipublish...Gen3 ni dah bertukar tuan kot...hehehhe dan VIOS pun dan landing elok aje depan rumah tu kan....

mek klate berkata...

ayien n gee vios tu sesuai tuk aku bertiga.comel je

Tanpa Nama berkata...

ok la tu....kalau mampu tukar jea...jangan asyik simpan duit jea...biler masa nak guna duit tu..teruskan hasrat

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

15 Ogos tu hari lahir akula... can ne leh sama. Kalau nak beli Vios bagi je Gen2 kat aku ...

Tanpa Nama berkata...

Eh mek sapa kata ko x prnah kena...ada ler aku kau dgn aku kena saman parking....masa tu kt Bukit Bendera,,,,,napa ler dlm pandai kita jadi bodoh gara2 mat pet.....jngan kawan dgn org Penang g la, bukan menghalang pintu msuk umah dia pun.....

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung