LONTONG MUO

Jumaat, 22 Julai 2011

" Lontong Muo "...........ada ke ? Kalau mee bandung muo memang dah terkenal ler.Tidak ada kena mengena lah dengan tajuk di atas.Sesaja cakap je..Sebenarnya tetiba teringin nak makan lontong.Tenguk2 kat peti ais adalah stok bahan2 utk membuat lontong walaupun tak lengkap.Malam tadi lepas makan malam, aku terus rebus ketupat segera.Sambil tu goreng kacang tanah , blend lada.Dah siap bahan2 tu aku terus masak sambal kacang.Besuk pagi tinggal masak lodeh n rebus telor.

                                11/2 jam je aku rebus ketupat ni                            
                                                                                                  
sayur lodeh
Sayur lodeh aku cuma tempe, kacang panjang n tahu kering.Dah tu yang ada.Ala kalau makan lontong kat kedai kadang2 cuma soon n terung je.Ni kira ok ler.Janji kita buat dia sedap-sedap. 
sambal kacang ikut resepi Datin S.bubuh udang kering
                                 dah siap Jemput makan.air fresh oren ye pagi2 hari.cam omputih

5 ulasan:

~ Mummy Gee ~ berkata...

mek sedapnya tengok lontong tu... aku ada stock nasi himpit kecik2 yg 33 biji tu...malam ni nak rebuslah...buat sarapan esok...

Tanpa Nama berkata...

mek, slama ni ko wt kuah kacang x bubuh udang kering ke.klu gee nk wt ptg ni aku pun x jd wt ari mingu la, ptg ni gak g esave bli n.impit, wow konon2nya abis posa 6....raya la

Mama Janet berkata...

Tak suka bubuh udang kering, nanti bau dia ala2 kuah me bandung.sikit boleh le..

Mat Som Sadona berkata...

Mama Janet
Macam dah pagi rayalah pulak
Isteri Mithali ni

Pen Biru berkata...

sedapnye mama..tapi saya suka lontong makan dgn sambal bilis..fuiyooo..terangkat!

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung