SETAHUN TAK MAKAN.ZALIMNYA AKU

Isnin, 13 Jun 2011



Pagi tadi blk kg kejap sebab nak ambik duit sawit. Sambil tu g beli baja sekali. Kesian pokok-pokok sawitku dah setahun tak makan.Hasil dia kita ambik tiap2 bulan tapi makanan dia kita tak bagi.Biasanya aku baja tiap2 awal tahun tapi ni dah terlewat sangat.Kalau cina punya kebun setahun mau 3x dibaja.Setelah berbincang2 n kedai peladang tu dah dia sanggup tuk anta baja hari ni jugak aku pun setuju .

 Sementara tunggu lori datang sempat petik jambu yg kat depan surau tu.Dah masak2 tapi tinggi.Bila jolok masuk dalam parit.Tapi dapat gak dlm 3 kilo.Manissssssssssssssssss
Lori lum datang hujan turun selebat2nya.Tenguk halaman rumah kita dah bertakong air.Bila berkesempatan nak tambak tanah merah ni.Kalau camni suasana bila raya nanti mau tak ckp tempat nk parking kereta.

Aku tipun banyak kali akhirnya lori datang.Dia cakap hujan kak camne nak turunkan baja ni.Aku ckp dh tak de masa kena turunkan gak baja tu.Kita orang nak balik.
Kesian dia org terpaksa buat gak dalam hujan2.
 Dah siap susun aku selubungkan dengan tikar mama miraki yg tertinggal.HAHAHA.Pastu tindih n kerusi bio tak terbang tikar tu.

Settle semuanya meredah balik ke Muo dalam hujan lebat. 12.45 pm dah.Walau selaju mana pandu rasanya tak sempat nak ambik anak balik sekolah.Tu tak jadi masaalh sangat, tapi rumah berkunci.Betul tekaaan ku dia dah sampai rumah dan duduk kat tangga dapur sebab tak leh masuk.Aku ingat urusanku sekejap dan balik cepat, tu yg aku kunci pintu.JANGAN MARAH ANAKKU....

6 ulasan:

~ Mummy Gee ~ berkata...

harap2 malam2 tak de orang angkut baja2 tu...

Kak Kay berkata...

Ye la letak kat luar aja kalau orang curi cam ha...

Mat Som Sadona berkata...

Orang kata,
Empat bulan sekali kena baja.Baru buah banyak dan berat.

Suka tajuk ni, fasal saya baru nak jadi pengurus kebun.

Bayangkan, kalau dibaja setahun 3 X, hasil akan meningkat dua kali ganda.

Bertambahlah bonus raya nanti!

Mama Miraki berkata...

alamak tu tikar aku...camna boleh tertinggal erk...hari tu letak dalam khemah. Mama janet nasib baik tak ada pencuri2 baja yg baca blo ko ni yea...kalau tak mau malam ni dia serbu rumah kita curi baja....hehehee

Tanpa Nama berkata...

kejam ngko mama janet...camne mas joko nak turunkan baja ujan2...basah lea baju dia..hehe...

Mama Janet berkata...

MS..mmng ikutkan camtu ler.paling2 koman pun 6 bln sekali baja.Tak berkesempatan.Kesian kan merana pokok sawit tu tak ckp mkn

Mama miraki..faraidkan jer ler tikar ko tu..

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung