GARA_GARA SIMONYET

Rabu, 29 Jun 2011

 Ye, gara-gara simonyet aku masak sayur betik pagi ni.Sebenarnya aku suka gak sayur betik ni, tapi kalau saja2 beli kat pasar buah betik muda untuk buat sayur tak de ler. Kalau orang bagi terpaksa lah aku masak.Blendkan cili kering+bawang putih+bawang merah+ udang kering atau ikan bilis.Bila masak nampak cantik ler warna merah.Ada orang masak tumis air atau pun masak lemak +tempe tapi aku lum pernah cuba.
nampak menyelerakan juga kan
Ni ler kisahnya punca aku masak sayur betik.Petang semalam 2 ekor monyet n kucingku tertonggok depan tangga dapur.Pelik pulak monyet tu tak serang kucing pulak. Aku yg terperanjat gila halau ler monyet2 derhaka tu.Rupa2nya lagi seekor tengah mengerjakan pokok betik aku.Abis dipatah2kan daun n buah dia di gugurkan.Kat kawasan rumah aku ni memang selalu monyet 3 ekor ni merayau-rayau.Selalu aku biarkan aje sebab dia tak menggangu,tapi ari ni dia dh menguji kesabaran aku pulak.Jadi sesiapa yg nak tenguk monyet ni tak payah ler susah payah g zoo kena bayar.Datang je rumah aku......

4 ulasan:

Kak Kay berkata...

mana datang monyet2 tu, bukan rumah ko tepi utan pun. sayang nya habis jahanan pokok betik ko.
2 hari lepas aku msk lemak betik ngan tempe,masak pedas2. sedap pe. tu ko masak cam ne, tumis aja ke

Mama Janet berkata...

Kak Kay, tepi sg muo tu kan ada pokok2 kayu bakau.Dr situ ler monyet2 tu dtg.monyet pun tau tak suka tinggal kat hutan.Kekadang dia landing je depan balai tu..

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...........monyet dtg kt balai nk wat report, gara2 manusia ceroboh kawasan dia dr hutan , tu kan umah dia!

Mat Som Sadona berkata...

Hati2 Mama Janet, monyet2 tu membawa virus HIV positif

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung