BERANAK LAGI DAHHHHHHHHHHHH

Rabu, 18 Januari 2012

Beranak 3 ekor lg dah si Janet ni pada 2/1 yang lalu. Hubby menyaksikan masa Janet tengah beranak.Masa tu baru keluar seekor...yg kedua baru keluar separuh badan.Dia panggil2 aku suruh tenguk.Takut aku nak tenguk,  lagi pun  masa tu dah malam, aku ngantuk. Waktu Janet tengah bunting ada perancangan nak buang je.Tapi bila memikirkan tengah sarat
kesian pulak.
kunig, hitam n tompok warna bulu anak dia
kreatif tak

Oleh kerana aku nak ajar dia duduk kat luar, mula2 aku suruh hubby buat rumah dia guna papan.Dia kata apa susah2, ambik zing kat kampung ha jadi pun rumah dia.Kreatif kan.Sangkar ni kena kunci, kalau tak dia gonggong anak dia pindah tempat dia beranak dulu. Tak apa ler wahai kucing, selesakan.Janji tak kena hujan n panas
 

ni si Hitam gemuk
Ni anak dia yg dah beso.Tiga ekor dulu beranak yang pertama.Kuat makan dan tido.Yang dah besar ni dah jarang duduk rumah.Bila lapar dia balik


Yang depan tu adik si Hitam. Ketot nama dia.Sebab badan dia comel je.Tapi dah mula miang2 nak mengawan.Dua ekor kucing ni pandai melarikan diri bila ada orang datang.Kat sini ler tempat dia melepak selalu.....

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kucing aku ibunya nama cikiberanak kembar 3 , namanya cika, ciko n coki, cika tu betina(sulong)yg 2 tu jntan, lahir smpena hari hari guru 15.5 2011, pastu 14.11 2011 si kembar 3 ni dpt adik, kembar 3 gak sume jntan...nama tam-tam (sbb bulu itam) tot-tot(ekor kontot)n jang-jang(ekor pnjang).usia adik2 baru sbulan ibunya mati(20.1.2011)slpas azan subuh d saksikan aku 3 branak,tingallah kalian yatim piatu, sib baik abang2 n kakaknya leh d harap jd penganti....mungkin sbb dia ber3 ni lahir smpna hari guru so ada otak sikit kut, tau mak dh x de dia take care kt adik2nya.

Mama Janet berkata...

hari guru bukan 16may ke

Tanpa Nama berkata...

belum ditakdirkan untuk menyukai kucing lagi ...geram berak depan umah hari tu...rasa nak terkam2 org yang pandai bela kuching tapi tak pandai jaga..

~ Mummy Gee ~ berkata...

kucing i nama Aaron Aziz ngan Fasha Sendat...hiihih

Kak Kay berkata...

mama janet, kucing memang kuat mengawan le,beranak lum abis pantang nampak kucing jantan dah mengiau2 lg.
mummy gee, kucing i nak bagi nama apa ye, kucing parsi ni, baru beli tak mahal cuma 3k je...kalau namakan goplem or tomblok ok ke?....hehehe

Tanpa Nama berkata...

sori2 silap, 16 may la dia lahir 1.30 ptg

MakNgah berkata...

Kah kah kah
lawak toi baca komen ttg kucing nih!

Mama Miraki berkata...

membela kucning belum ada dalam agenda hidup aku. allergic ngan kucing. biasaorang yg suka kucing ni sbb tak ada anak kecik nak kelek kot...so tak de hal nak beli susu pampers dll..so beli ajelah makanan kucing kan..hehehe apa pun kalau i bela kucing nak namakan dia "Tumulak"

Pen Biru berkata...

wah..bertambah ahli keluarga mama nampaknya.heheeheh

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung