DINNER KAT MANA.....

Sabtu, 29 Januari 2011

 Seharian hujan je ye...dari pagi jejak ke malam.Kalian semua makan malam kat mane.Hari ni sebab aku gantung periuk dari sarapan pagi, makan tengahari beli je.Dan untuk makan malam aku makan kat Thailand.Jauh ye aku makan.Sampai Thailand.Selalu kalau makan Thailand melintas depan rumah je.Tapi kali ni pergi tempat lain ler, sebab makanan thailand ni dah macam cendawan tumbuh.

                                     baru sampai posing dulu.boring hubby ....

ni ler kedai makan yang aku tuju.suasana masih lenggang

sabar menanti hidangan

senyum....tapi dalam hati lambatnya

 hidangan dah sampai...tapi belum cukup.syafiq tak sabo2

Untuk menu malam ni aku makan nasi putih, tomyam ayam, kailan ikan masin,ayam goreng kunyit, telur bungkus, udang goreng tepung dan sambal udang.Seimbang tak makanan aku ni macam susunan pyiramid tu.Minuman biasa ler walau ujan ke apa tetap tea o ais.
 

ya ampun ..licin
 
                             syafiq...orang dah berenti makan dia on lagi...

5 ulasan:

MSOM berkata...

Tukang masak mereka ni memang tak boleh lawan.

Mereka memang pakar memasak macam chef kat hotel.

Mama Janet berkata...

MS...tu ler kadang2 macam nak tanya je apa yang org2 Thailand tu bubuh dlm masakkan menyebabkan rasanya sedap.Kadang2 kat rumah cuba masak kailan..tapi hampeh.

Kak Kay berkata...

makan kat kedai memang sedap, ye lah orang siapkan masak, kita tinggal makan aja, tak yah kemas, tak yah basuh pinggan, lepas makan chow aja....

Mama Miraki berkata...

rahsia makanan dia sedap...guna Aji No Moto banyak dan Sos Ikan. pernah gi dapur kedai siam ni..tengok dalam kabinet dia tu diaaaa mak datukkkk "Pak aji" berkilo-kilo macam kampit beras.....

Mama Janet berkata...

Kak Kay...tak juga makan kat kedai tu sedap.Cuba kalau org tempatan wat tom yam lain rasanya.

Miraki....aku kalau msk mmng lebih Pak Aji.Tak juga sesedap sgt.MMng btl ler org kata thailand msk dia memang bubuh perasa tak apa.Abis sos ikan tu ada jual kat sini ke.

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung