KEBUN JAMBUKU

Isnin, 10 Januari 2011

Petang tadi aku g melawat ke kebun jambuku yg dijaga oleh budak seberang.Tujuannya bukan apa saja nak makan buah jambu batu yg fresh lagi rangup.Jadi suruh dia orang petik dan pilihkan yang besor2  sikit.
 
ambik gambo kena pakai helmet takut buah jambu gugur

ni buah jambu yg belum besar.Kena balut bio buah dia elok

lebat betul buah2 jambu ni
                       ni ler hasil yang aku dapat.Cukup ler tuk aku bertiga

Seronok kan kalau ada kebun jambu sendiri.Ada sape-sape yang nak melawat kebun jambu aku. Ah tak payah ler ye..kalau ko orang datang aku petikkan je kalau kebetulan buah-buah tu dah sampai masa untuk dipetik. Kah..kah..kah..

4 ulasan:

MSOM berkata...

Wah diam2 Mama Janet buka ladang Jambu....PINK GUAVA tuuuuuu!

Mama Janet berkata...

MS..GREEN guava lah..

Anna Suzana berkata...

nak sikit cik mek ... sedapnya ... tp tak nak cicah gn air topi .. hahahahaha

Unknown berkata...

mama--
pas sini 10 biji...nak buat ubat (slim) hehehe

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung