HUJAN...ANGKAT JEMURAN

Jumaat, 28 Januari 2011

Cuaca hari ni tak stabil.Kejap hujan kejap berenti.Jadi kain jemuran aku yang jadi mangsa.Entah berapa kali aku angkat, sidai, angkat, sidai .Kali ke tiga aku biarkan aje, sebab aku ingat hujan tu kejap .La rupa2nya kali ni lebat pulak.Habis basah semula kain baju tu yang pada mulanya hampir2 nak kering.Aku angkat dan spin semula.Bila hujan dah teduh ,sidai balik.Tapi kuasa tuhan tak ada siapa dapat menghalang.Kalau ia kata jadi maka terjadilah.Hujan lagi.Tak lebat, tapi hujan panas pulak.Gambar kat atas tu adalah sidaian kali kelima.Aku tawakal aje...kalau kering, kering ler.Kalau basah tak apa nanti aku cuci semula.Dah malas nal layan kain baju tu.Anda tentu pernah mengalami situasi sebegini kan.Tahap kesabaran tergugat juga.....

1 ulasan:

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Kena beli pulak pengering pakaian...

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung