SEPETANG DITAMAN REKREASI KESANG

Ahad, 2 Januari 2011

Petang ni aku rasa ditahap bosan maksimum.Aku ajak hubby keluar dari kelongsong yang membosankan. Kemana ye arah tuju.Tak ada kemana....Ronda-ronda berenti kat  "Taman Rekreasi Kesang" Wau! macam best ye nama.Sape-sape yang pernah singgah di sini tau lah apa yang terdapat di taman ni. Yang paling popular replika BECA gergasi.Tempat ni dulu-dulunya dikunjungi ramai orang , tapi selepas adanya laluan lebuh AMJ tempat ni ditinggal sepi.
 
beca gergasi
di belakang aku ni anak sungai untuk kemudahan orang berkayak

Sebenarnya banyak kemudahan di sini.Ada surau, bilek air,taman permainan kanak2 dan gerai2 makan.Masa aku ke sini cuma ada satu je gerai yang dibukak.Tu pun tak ada pelanggan.Agaknya tempat ini tak diselenggara dengan betul tu yang jadi macam ini.

main chak2 disebalik tayar beca

                   kolam yang dulunya cantik dgn bunga kiambang kini lesu                               

2 ulasan:

Kak Kay berkata...

tempat tu dulu memang nampk cantik ya masa mula2 siap lah, agaknya sekarang tak terbela, nampak semak aja...

Mama Janet berkata...

memang ler,sungai tempat org berkayak pun semak samun.Mau ada buaya tu.

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung