BUKAN ANTI SOROK

Isnin, 31 Januari 2011


 Jam sudah menunjukkan pukul 12.35am.Tapi mata aku tak ngantuk lagi ni.Nasib baik anak aku pun tengah layan PS2.Jadi aku ada kawan berjaga.Hubby dah lama hanyut.Bukak FB tak de orang on9.Wat n3 xtvt aku siang tadi ler.Ye lah dah dikatakan blog ini diujudkan untuk suka2.Jadi apa-apa yg aku nak tulis tak de sape nak larang.Petang tadi aku ke Astaka dengan tujuan utama nak cari minyak masak.Tapi bohong ler kalau dah sampai supermarket tu semata-mata nak cari minyak aje.Pusing-pusing minyak yg biasa2 cam cap buruh ke seri murni langsung tak ada.Yang ada tah brand apa-apa.Aku tak suka.Last2 terbeli ler barang yang diluar dari senarai nak dibeli.


barang yg tak seberapa ni pun bernilai RM200++.keciknya nilai mata wang
Sampai rumah aku mula ler operasi barang-barang kat dalam kabinet tu.Selalu kalau belanja main sumbat-sumbat je.Kalau "SARJAN SAJI" check rumah aku mesti kantoi.Pernah tenguk tak rancangan tu atTV3.Rupa-rupanya bila aku keluar2kan banyak lagi stok barang-barang ni.

 ha tenguk tu..bila disusun. Tadi barang-barang ni aku beli jugak


 span, berus baju, penyepit baju dan berus gigi.Aku bukan anti sorok ye


dan ini ubat gigi ada empat kotak lagi.Ada sesiapa nak beli sabun buku ni

check kat kabinet atas, stok ni pun banyak lagi.Tah2 sardin tu dh expired kot.
                   cuma ni je yang aku tak de stok.Betul2 tinggal sebotol

Rasanya ok ke cara yang aku buat ni.Simpan stok banyak-banyak.Tapi ada kebaikkannya juga aku rasa.Kalau tengah-tengah malam kehabisan barang, tak payah berkejar ke kedai.Cuma keburukkannya kadang-kadang barang tu dah expired kia tak perasan....

7 ulasan:

~ Mummy Gee ~ berkata...

ada lagi ke zaman orang guna sabun basuh buku tu? heheh

Tanpa Nama berkata...

yang bab sembur menyembur tu mmg stok i tiap bulan...
sama mek..sabtu ahad...keluar masuk mengumpul stok...pelahap betul kita eak..

Tanpa Nama berkata...

Aku lak jarang ada stok smpai lbih2 camtu...paling2 tinggi kunyit, kari je...tu pun sbb mungkin x msk ulang kali guna bahan tu...yg lainnya blum cukup blk dh ganti baru!

WONG KHOO LAI berkata...

Mek... ko bukan anti sorok tapi memang suka sorok. Anti maksudnya tak suka...tapi ini ko suka... ada kesilapan di sini ye ...?

Kak Kay berkata...

Mek ko dah buat persiapan untuk menghadapi banjir ye....
aku lak kalau beli tak suka terlebih2 sbb tak de tempat nk simpan, cukup utk sebulan , nanti bln depan beli lagi le...

MSOM berkata...

Simpan banyak-banyak macam nak perang je tu

Mama Janet berkata...

GEE...sabun buku tu untuk menyental baju2 sekolah.masuh mc tak bersih.

KALSOM...aku tau ko suka simpan stok,tapi wat perhiasaan.Tak masak.

KAK KAY...kadang2 masa neli tu main ambik2.Tak pikir ada lg ke tak.

YIN....salah je cikgu bahrin.minta maaf cikgu.

MS...bkn nk g perang.Mana tau time barang habis dompet kosong.

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung