HANTAR ANAK LAGI

Sabtu, 15 Januari 2011

Jumaat 14 Jan,keputusan SDEA diumumkan.Pukul 4pm aku n hubby menuju ke sekolah.Aku tenguk Guru Besar baru turun dari kereta.Agaknya baru balik dari PPD.Aku terus mengikutinya dari belakang.Boring rasanya cikgu tu belum standby lagi dah ada ibu bapa datang.Memang aku orang pertama yang datang ambik result.Syukur alhamdullilah lulus.Lepas tu berkejar ke kedai nak cari uniform dia ,kemeja putih lenggang panjang n seluar cokelat, sebab esuk dah kena daftar untuk ke sekolah khas.

Dan pagi ni buat pendaftaran.Sekali lagi Guru Besar tu boring tentunya sebab pintu pagar belum bukak ,dia pun baru sampai tapi dah berderet ibu bapa menunggu.Ye lah kata daftar pukul 8,alih2 cikgu pulak yang lewat.
 
bakal imam muda.Apalah yang bermain difukirannya
Bila dah nak pergi sekolah cuba kasut....alahai tak muat pulak.Aku memang tak belikan kasut.Ingatkan kasut tahun lepas ok lagi.Kasut baru kat rumah sana pulak. Camne ni.Cepat betul pembesaran kaki dia.
 

ni ler kasut yang aku ingat masih muat lagi
Macam mana ni.Tak kan nak pakai selipar.Dia dah tarik muka masam 360 darjah.Terpikir ada kasut kerja hubby yang lama.Aku suruh dia cuba.Ha..ok ngam pulak.Pakai je lah nak untuk sementara.Nanti ibu beli.

 

 kasut hubby .Pakai je lah....

Settle....masaalah.Jom pergi sekolah.Sebelum tu posing dulu.Senyum ler sikit.Monyok je.

 

ibunya yang ceriakan...perasan
                                  bersedia untuk ke sekolah.........

7 ulasan:

Mama Miraki berkata...

betullah mek..pembesaran syafik ketara sangat. bila dia pakai baju cam ni dah macam CIkgu mail Kartubi pulak..hehehhe..ehhh uniform sekolah khas bukan semua serba putih ker...kelas dia setiap sabtu kan

Mama Janet berkata...

Tu dulu2 memang perempuan baju putih kain putih.sekarang cokelat.Aku pun risau nab..makan semangat betul.Kalau makan kt luar org sepinggan dia dua pinggan.Tak bagi kesian pulak.Abis dia rasa lum kenyang.

Mama Miraki berkata...

makan 2 pinggan tak per mek..tapimake sure dia kena exercise lah...jangan duduk depan komputer je...hehehe

Mama Janet berkata...

Eh, dia kalau balik rumah sana petang2 main badminton apa.Kat sini je nak main x de kawan.Sesekali aku layan le dia main w/pun cuma pukul2 je...Dh sklh menengah leh kurus sikit kot.

Kak Kay berkata...

ya lah Mek, nampak dah besar sangat si sapik tu, dah boleh masuk calun imam muda....

YIN-WONG KHOO LAI berkata...

Mek aku kok nak tergelak pasal pakai kasut Brahim...nasib baik x pakai kasut kawad...

MSOM berkata...

Semoga Syafik menjadi imam besar satu masa nanti, aminnn

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung