HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN

Selasa, 4 Januari 2011

Semalam merupakan hari pertama persekolahan.Semua ibu bapa memang terlibat menghantar anak-anak ke sekolah.Dan kebanyakan blog memaparkan n3 anak pergi sekolah.Begitu juga aku n hubby walaupun anak naik ting satu kena hantar jugak.Syafiq bersekolah di Sek Men Keb Parit Bunga (KAA). Dia sepatutnya kena sesi pagi, tapi dari 3hb-6hb kena datang petang sebab minggu suai kenal.So start Jumaat dia sekolah sebelah pagi.Dia pun kurang berminat sekolah sesi petang, sebab meletihkan dia cakap.
 
hari pertama bergelar pelajar sek menengah

pintu masuk ke sekolah
Gambar atas sempat aku snap masa tunggu dia balek sekolah.Sekolah balek pukul 6.45pm.Tapi bagi yang naik bas ting..ting cikgu benarkan balek awal lima minit, sebeb takut tertinggal bas.Sampai rumah aku tanya apa aktiviti hari ni.Dia kat duduk bersila kat dewan dengar cikgu bg penerangan. 2.25 solat zohor, rehat pukul 4pm n solat asar pukul 5pm.Lain2 tu cikgu beritahu pasal displin dan peraturan yg perlu diikuti di sekolah.Dan..apa yang penting aku tanya dah ada kawan ke belum.Lega hati aku  bila dia dah dapat kawan.Ye ler dia sorang2 yang berasal dari sek keb Abdullah. Ok ler hari ni apa aktivitidia gaknya.Nampaknya hari ni aku kena anta sebab hubby tak ada......

5 ulasan:

Kak Kay berkata...

kelas sasha pulak hari pertama sekolah dah ada home work.tak de nak relaek2 dulu...

MSOM berkata...

Bakal ADUN PT BAKAR TAHUN 2030 ni...

Mama Janet berkata...

Ada tokoh ye cikgu...

Unknown berkata...

tu dia...
anak mama.....peeh...memang smart lagi, first week jadi pelajar menengah rupanya..

opss..mama orang ledang..heheheh..samalah kita ..johor...peweet

Mama Janet berkata...

Ye, ayu mama orang Johor..salam satu Johor.

Permata hatiku

Permata hatiku

Aku & Dia

Aku & Dia

Keluargaku

Keluargaku

Facebook Mama Janet

time is gold

laman santai


ShoutMix chat widget

Pengikut

pengunjung